שלום, אורח
קטגוריות
כאשר א× ח× ו מתכ× × ים חדר ייעודי בבית מגורים, הידע המקצועי ו× יסיו× ו של האדריכל המתכ× ן חשובים, אכ הרגלי החיים שלכם כמשפחה חשובים לא פחות. קל וחומר כאשר אתם עורכים את השי× ויים בבית בעצמכם.
לכן עבודת חשיבה וסיעור מוחות ב× וגע לצרכים שו× ים שלכם מחדרים ייעודיים שו× ים בבית יגדילו את מידת הה× אה שלכם מהתוצר הסופי ותוכלו להפיק ממ× ו את המירב עבורכם.
להלן × קודות למחשבה, ו× ושאים עליהם עליכם לתת את הדעת בעת תכ× ון חדר משחקים:
אחסון:עלי× ו לזכור בכל שלבי התכ× ון כי החדר מיועד לילדים. א× ו רוצים שהאחסון יהיה אפקטיבי ויעיל ככ ש× יתן יהיה למצוא מה יש בתוכו, ושגם יחזירו לתוכו את החפצים. לכן כאשר א× ו רוכשים/מתכ× × ים את מתק× י האחסון בחדר, כדאי לתכ× × ם בצורה ש× שלפת בקלות, ולתכ× ן את שיטת ואופן האחסון בצורה ידידותית וקלה לאיסוף.
גובה הריהוט:גובה מתק× י האחסון צריכ להתאים לגובהם של ילדים ולהתחשב בגילאים שלהם.
בטיחות:כאמור, חדר זה מיועד לילדים, אשר משחקים בו (עם או ללא ליווי של מבוגר). עליהם להרגיש בו × י× וחים ול× וע בו בחופשיות רבה ובביטחון. לכן, יש להקפיד שבעתיים על בטיחות החדר: להימ× ע מפי× ות חדות, להקפיד על כיסויים לשקעים חשמליים, חומרים חסי× י אש, מדפי אחסון יציבים, תליית חפצים ומ× ורות בטוחה ומחוזקת ועוד.
תאורה:כאשר ממקמים את התאורה, יש להתייחס לגובה הילדים. יש לקחת בחשבון גם את × קודת המבט שלהם מבחי× ת סוג התאורה, וגם את גובהם לצורכ כיבוי והדלקה. לכן יהיה × חמד לסדר את המפסקים בגובה מתאים.
אווירה: על מ× ת לה× עים את שהות הילדים בחדר, × יתן להשתמש באמצעים יוצרי אווירה מתאימה. להלן מספר דוגמאות:
אופן ישיבה:× יתן לסדר את הישיבה במספר צורות. מכיוון שהחדר מיועד לשמש בדרכ כלל יותר מילד אחד (גם חברים , אורחים וכו') יכול להיות יעיל לסדר באותו חדר מספר צורות ישיבה על מ× ת לתת מע× ה למספר ילדים להתעסק בו זמ× ית בפעילויות שו× ות.לדוגמה: אזור אחד בחדר בו פרושים מזרו× ים על הרצפה. אזור אחר בו יש ''פי× ת רביצה'' בה יושבים ב''סתלבט'' ורובצים ב× וחיות. אזור × וסף עם שולחן וכסאות לילדים, אשר ישרת את מי שרוצה לצייר או ''לעשות עבודות''.כמובן, הכל בכפוף לגודל החדר, גיל הילדים, מספר הילדים ועוד.
מחשב:השאלה הראשו× ה שצריכה להישאל היא האם א× ח× ו מעו× יי× ים במחשב בחדר המשחקים? והיה וכן – לכמה ילדים הוא מיועד? יש לסדר פי× ת מחשב שתהיה מרווחת מספיק ליותר מילד אחד לשבת בה. יש לשריין מקום לאחסון עזרים × לווים, כמובן להשאיר מקום למדפסת. יש לשים לב למיקום החלון ביחס למסכ (שלא ייצור מצב של סי× וור המסכ).
גימיקים יוצרי ע× יין:אם רוצים ליצור "עולם של ילדים" בחדר, אפשר מעבר לאלמ× טים עיצוביים לשלב גם אלמ× טים שמאפשרים לילדים פעילות אטרקטיבית. למשל:
חלק מהקיר הוא לוח מג× טי- אפשר לצבוע חלק תחום מהקיר בצבע מג× טי מיוחד וככ ליצור לוח מג× טי שהוא חלק מהקיר. הלוח יכול לשמש למשחקי מג× טים, תליית הודעות וציורים ועוד מגוון פעילויות יצירתיות .
מותר לצייר על הקיר- × יתן ליצור מקום מיוחד על הקיר בו מותר לצייר. אפשר לתלות לוח מחיק, לוח גירים, דפים ש× ית× ים להחלפה, או לצבוע את קטע הקיר בצבע ש× יתן ל× קות אותו בקלות ואי× ו סופג (צבע על בסיס שמן, למשל). במקרה כזה × יתן לילדים לצייר על הקיר עם צבעים ש× ית× ים ל× יקוי במטלית לחה.
''הבית של יעל''- × יתן ליצור פי× ות מחבואים לילדים או לייצר הזדמ× ויות לככ. ככ הילדים יכולים ליצור לעצמם ''בית'' משלהם. אפשר להגדיר ביחד איתם את המקומות ה× ''ל ולעזור להם להפוכ אותם לאטרקטיביים בשבילם.
כמובן, × יתן לייצר עוד רעיו× ות כיד הדמיון הטובה. אפשר לשתף אותם בחלומות/רצו× ות שלהם.
× קודות כלליות למחשבה:כאשר מתכ× × ים חדר משחקים, יש× ן מספר × קודות שא× י מציע לעבד אותן עם עצמכם טרם קבלת החלטות לגבי החדר. אין תשובה אחת × כו× ה, אלא כיוון מחשבה מה × כון בשבילכם לאור הכרות עם אופי הילדים ואופי המשפחה, גילאי הילדים, מערכות היחסים והגומלין בבית, הרגלי חיים ועוד.
מיקום החדר בבית: סעיף זה רלוו× טי במידה ויש אפשרות בחירה לגבי מיקום החדר בבית. האם אתם מעדיפים למקם את החדר בקרבת חדר האורחים או האזורים הציבוריים האחרים, או במיקום מבודד? מצד אחד יש לחשוב על אלמ× ט הרעש, ומצד ש× י על קרבה פיזית בין אזורי ההתרחשות הציבוריים בבית לבין אזור פעילות הילדים.
ראייה עתידית: זכרו שאתם מקבלים החלטות לפי מצב המשפחה × כון לרגע זה. כדאי לחשוב על מצב שיהיה רצוי ומצוי לדעתכם בעוד ש× ה , ש× תיים, 5 ש× ים ולבדוק את ההיתכ× ות שלו. האם אתם יכולים להקים תשתית מתאימה יותר להתפתחות הרצויה?
לסיכום, זכרו שהחדר × ועד לילדים. שתפו אותם בהחלטות ובעיצוב. רתמו אותם לסיעור מוחות ולעשייה. עשו זאת בכיף ומתוכ כוו× ה ליצור עולם של דמיון וגירויים!
התחבר לשליחת תגובה
לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה